Nie udawaj Herkulesa – Porady zdrowotne

Bóle pleców są jedną z najczęstszych dolegliwości, na które skarżą się Amerykanie. Około 90 % ludności mieszkającej w Stanach Zjednoczonych, przynajmniej raz w życiu skarży się na ból pleców, a 6 milionów z nich co roku odwiedza lekarza, właśnie z tego powodu. Dla nich pojęcie zdrowych pleców jest trudne do zrozumienia. Mają trudności z wykonywaniem codziennych zajęć, z pracą, a nawet z rozrywką. Jeżeli zdecydujesz się na dźwignięcie czegoś, co prawdopodobnie przerasta twoje siły, musisz pamiętać, że dużo zależy też od pozycji, w której dany przedmiot będziesz chwytał i przenosił. Ważne jest, żeby zbliżyć się do danej rzeczy tak blisko, jak tylko się da, żeby ugiąć kolana i zrównoważaną pozycją ciała oraz obiema rękami podnieść ten ciężki przedmiot, napinając przy tym mięśnie brzucha i nóg. Nieumiejętność dbania o własny kręgosłup może przyczynić się do wielu bardzo przykrych dolegliwości. Warto jest się zastanowić, czy jest się w stanie podnieść dany przedmiot. Jeżeli pojawiają się wątpliwości, zaufaj im. Lepiej jest zdecydować się na odpuszczenie sobie czegoś, niż uporanie się z nim, a później konieczność walki z kręgosłupem i dolegliwościami pleców. Włosy i paznokcie Kobiety przywiązują szczególną wagę do swojego wyglądu i bardzo dla nich ważne jest to by miały zdrowe i zadbane włosy oraz paznokcie. Jednakże często jest tak, że niezdrowy tryb życia, niewłaściwa dieta oraz niedobór niektórych witamin w organizmie może sprawić, że włosy stają się słabe, matowej zaczynają się rozdwajać, a paznokcie stają się łamliwe, rozdwajają się i pojawiają się na płytkach przebarwienia. Wtedy koniecznym jest zastosowanie suplementów diety, które wzmacniają włosy i paznokcie. Poza tym bardzo skuteczne są również naturalne metody takie jak, np. moczenie paznokci w oliwie z oliwek.

Definicji snu istnieje bardzo wiele. Naukowo jest on określany jako jeden ze stanów czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego lub jako nierealne doświadczenia zmysłowe występujące podczas spania. Wyjaśnianiem wartości snu zajmowali się również poeci. Dla Szekspira był on „najważniejszą strawą w uczcie żywota”, a Władysław Grzeszczyk uważał, że „tylko we śnie każdy jest tym, kim jest”. Człowiek powinien spać od 8 do 10 godzin, w zależności od jego własnych potrzeb. Co się stanie gdy ilość potrzebnego snu nie zostanie dostarczona do organizmu? Jakość snu potrafi wpływać na system odpornościowy, tempo rozwoju fizycznego i układ sercowo- naczyniowy i wiele innych aspektów zdrowotnych. Niewyspanie i choroby idą ręka w rękę ze sobą. Ryzyko zachorowania zwiększa się, a odporność organizmu maleje. Braki snu w naszych czasach są powszechnie spotykane. Ludzie nie mają czasu, by się wyspać. Nie pozwala im na to nieustanna gonitwa za życiem, głównie zawodowym. Konsekwencje takich postaw są bardzo łatwe do zauważenia. Notuje się, że co roku, około 100 tysięcy wypadków drogowych spowodowanych jest przez kierowców niewyspanych i zmęczonych.. Podczas snu mózg i ciało mają szansę odpocząć od problemów i codziennych obowiązków. Jest to dla nich pewnego rodzaju regeneracja, którą należy w pełni wykorzystywać. W zdrowym ciele zdrowy duch Prawdą starą jak świat jest fakt, iż im bardziej hartujemy swoje ciało, tym bardziej odporne jest ono na choroby. Ludzie prowadzący zdrowy i aktywny tryb życia z reguły żyją o nawet kilkanaście lat dłużej. Dlatego właśnie w życiu każdego człowieka bardzo ważny jest sport. Ma on szczególną wagę u osób, które na co dzień prowadzą siedzący tryb życia (osoby pracujące w biurach, przed komputerem). Każdy z nas powinien sobie przynajmniej jeden w dzień tygodniu poświęcić na ćwiczenia. Nie ważne czy to jakieś dłuższe spacery, biegi, gimnastyka, wycieczka rowerowa czy ćwiczenia na siłowni. Już po miesiącu zauważymy znaczną poprawę naszego samopoczucia oraz kondycji.

You may also like